Tue February 25, 2020   |   سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸  
   
 
 
  انتقادات و پیشنهادات  |  ارتباط با ما      صفحه اصلی  |  اخبار و رویدادها  |  پیام ها و اطلاعیه ها  |  مناقصات و مزایدات
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩٨/٠۶/٢٨ تعداد بازدیـد : ١٢٠   بازگشت
 
 
 



تقدير از مسولين خطوط تاکسيراني

 

 

 از ظرفيت فرهنگي رانندگان تاکسي در موضوع امر به معروف و نهي از منکر استفاده شود

 
به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت حمل و نقل بار و مسافر
آيين تجليل از مسؤولان خطوط تاکسي شهر همدان با حضور نماينده ولي فقيه در استان، نماينده مردم همدان در مجلس، برخي از اعضاي شوراي اسلامي شهر، شهردار و تني چند از مديران شهري عصر چهارشنبه گذشته برگزار شد
 
  
  
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان در اين مراسم گفت: ناوگان حمل و نقل عمومي نيازمند حمايت جدي و همراهي همه جانبه دولت و مجلس است که در اين ميان مسؤولان موظف هستند در رفع مشکلات اين قشر زحمتکش تمام اهتمام خود را به کار گيرند.
 
آيت‌الله حبيب‌الله شعباني در ادامه اظهار کرد: رانندگان تاکسي به دليل ارتباط گسترده‌اي که با شهروندان دارند، اثرگذاري بالايي در تبيين موضوعات فرهنگي دارند که بايد از اين ظرفيت فرهنگي به نحو شايسته و مطلوب بهره برد.
 
امام جمعه همدان تصريح کرد:‌ امر به معروف و نهي از منکر يک وظيفه همگاني و يک واجب الهي است که همه ما در هر مسؤوليت و جايگاهي موظف به حفظ ارزش‌ها و سنت‌هاي اصيل الهي و اجتماعي هستيم و در اين خصوص رانندگان تاکسي شهر همدان به دليل ارتباط تنگاتنگي که با آحاد مردم دارند مي‌توانند در تبليغ دين خدا نقش آفرين و وحدت آفرين باشند.
 
* حاجي بابايي: به زودي طرح جامع شهر همدان براي تصويب به شوراي عالي مسکن ارسال خواهد شد
 
نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم گفت: رانندگان تاکسي به دليل جايگاهي که در جامعه دارند به مثابه يک مسجد مي‌توانند در بين افراد جامعه اثرگذار باشند که متأسفانه در جامعه مظلوم هستند و توجه چنداني به خواسته‌ها و مطالبات اين افراد نمي‌شود.
 
حميدرضا حاجي بابايي تصريح کرد:‌ مسؤولان موظف هستند اخبار و موضوعات مختلف را در ديدارهاي دوره‌اي با رانندگان تاکسي مطرح کنند تا اين افراد به وسيله ارتباط تنگاتنگي که با مردم دارند واقعيات و دستاوردهاي نظام و کشور را براي مردم به درستي تبيين کنند.
 
وي افزود:‌ توسعه شهر همدان از سال 88 با هدف تحقق کلانشهر شدن همدان در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه با تلاش‌ها و پيگيري‌هاي مرتبط با اين موضوع در حال به نتيجه رسيدن است و به زودي طرح جامع شهر همدان تکميل و براي تصويب به شوراي عالي مسکن ارسال خواهد شد که با تصويب و اجراي اين طرح، موضوعات شهري نظير ترافيک، کاهش قيمت زمين و مسکن ساماندهي خواهد شد و فضاي شهري گسترش خواهد يافت که اميدواريم بعد از چهار دهه بستر توسعه و آباداني شهر همدان را شاهد باشيم.
 
* صوفي: توجه به موضوع مهم معيشت رانندگان تاکسي بايستي در اولويت قرار گيرد
 
شهردار همدان نيز در اين مراسم ضمن تقدير از تلاش‌ها و زحمات رانندگان تاکسي شهر همدان اظهار کرد:‌ بنده معتقدم يکي از مهمترين ارکان خدمات شهري، حمل و نقل عمومي است و گستردگي اين حوزه بر دوش رانندگان تاکسي قرار دارد.
 
عباس صوفي بيان کرد: در سال‌هاي اخير مشکلات عديده‌اي براي اين قشر به وجود آمده است که برخي از اين موضوعات و مسايل بر عهده مديريت شهري است و بخش اعظم آن نظير نوسازي تاکسي‌هاي فرسوده و بيمه رانندگان تاکسي بايد از درگاه ملي پيگيري و به سرانجام برسد.
 
اين مسؤول بيان کرد: در حال حاضر نوسازي خودروهاي فرسوده يکي از مهمترين درخواست‌هاي رانندگان است که متأسفانه به دليل مشکلات اقتصادي کشور و خودروسازان بستر اين موضوع فراهم نيست و از حيطه تاکسيراني‌هاي کشور خارج است و در اين رابطه از نمايندگان مردم در مجلس درخواست داريم اين موضوع مهم را پيگيري و به سرانجام برسانند.
 
وي در اين باره تصريح کرد:‌ در خصوص بيمه رانندگان اقدامات و پيگيري‌هاي لازم صورت گرفت که مشکلات بيمه‌اي رانندگاني که قبل از سال 1394 بيمه شده بودند مرتفع شد اما هنوز مشکلات ساير رانندگان بعد از اين تاريخ لاينحل باقي مانده و نيازمند پيگيري نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و نيز دولت است که اميدواريم اين موضوع مرتفع شود.
 
صوفي در ادامه عنوان کرد: توجه به معيشت رانندگان تاکسي يکي ديگر از موضوعات مهم است که بايستي در اولويت قرار گيرد؛ چرا که با اين درآمد اندک نمي‌توانند پاسخ گوي نيازهاي خانواده و ساير مخارج خودرو باشند که در اين باره شهرداري همدان مصمم است از طرق گوناگون نظير تعاوني تاکسيراني برخي از اين نيازها و مشکلات را حل کند.
 
شهردار همدان گفت: در کنار تعاوني تاکسيراني اين آمادگي را داريم تا با ايجاد تعاوني مسکن رانندگان تاکسي مشکلات و موضوعات مسکن اين قشر را نيز پيگيري نماييم که علاوه بر اين مسايل از رؤساي خطوط تاکسي شهر همدان درخواست داريم نيازها و موضوعات مختلف رانندگان و نيز شهروندان را شناسايي و به معاونت تاکسيراني همدان ارايه دهند تا در برنامه‌ريزي‌ها و هدف گذاري‌ها بتوانيم کارشناسي‌تر موضوعات و مسايل مختلف را بررسي و نهايي کنيم.
 
* فتحي: بازرسي از خطوط تاکسي‌هاي شهر همدان در دستور کار کميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر است
 
رئيس کميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر همدان نيز در اين رابطه گفت: در کنار موضوعات مطرح شده در اين جلسه، موضوع نرخ گذاري نيز يکي از مهمترين خواسته‌هاي رانندگان تاکسي شهر همدان است که در اين رابطه در اسفندماه سال گذشته در شوراي اسلامي شهر قصد افزايش کارشناسي و واقعي شدن نرخ‌ها را داشتيم که متأسفانه براي اولين بار موضوع نرخ گذاري را از معاونت تاکسيراني و شوراي اسلامي شهر سلب کردند و در اختيار ستاد تنظيم بازار قرار دادند.
 
علي فتحي در اين باره افزود: با توجه به نرخ بالاي تورم و نظر به اينکه نرخ تاکسي‌ها تنها يک بار در سال افزايش پيدا مي‌کند، شوراي شهر مصمم به افزايش 29 درصدي نرخ‌ها در سال جاري بود که مورد موافقت قرار نگرفت و متأسفانه اين موضوع در اختيار ستاد تنظيم بازار قرار گرفت که هيچ گونه سنخيتي با موضوع نداشت و اين درصد افزايش نرخ‌ها جاي شرمندگي است.
 
وي در ادامه عنوان کرد: بازرسي از خطوط تاکسي‌هاي شهر همدان با هدف بررسي مشکلات رانندگان و مباحث ترافيکي در دستور کار کميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر قرار گرفته است که يک سري از اين موارد بازرسي و نظارت درون سازماني است برخي ديگر نيز نيازمند حضور پليس است که روزهاي پنجشنبه هر هفته از ساعت 11 تا 13 برنامه ملاقات عمومي با رانندگان تاکسي در دفتر کميسيون خدمات شهري شورا برقرار است.
 
* کريمي: انعقاد تفاهم نامه بيمه‌اي در راستاي تسهيل خدمات به رانندگان تاکسي شهر همدان
 
مدير معاونت تاکسيراني و حمل و نقل بار و کالاي شهرداري همدان نيز در ابتداي اين مراسم گفت:‌ رانندگان تاکسي شهر همدان در حوزه حمل و نقل عمومي در پيشاني خدمت به مردم قرار دارند و مشکلاتي نظير نوسازي و بيمه رانندگان از جمله مشکلات اين قشر است که اميدواريم با همراهي و همکاري مجلس و دولت اين موضوعات پيگيري و مرتفع شود.
 
ميلاد کريمي بيان کرد:‌ سرويس مدارس و طرح استقبال از مهر از مهمترين برنامه‌هاي پيش روي اين سازمان است که برنامه ريز‌ي‌هاي لازم در اين زمينه انجام شده است.
 
وي در ادامه اضافه کرد‌: با پيگيري‌هاي معاونت تاکسيراني با بيمه دانا، تفاهم نامه‌اي در راستاي تسهيل خدمات به رانندگان تاکسي منعقد شده است که رانندگان مي‌توانند از مزايا و خدمات بيمه‌اي نظير بيمه شخص ثالث، سرنشين و آتش نشاني با اقساط 12 ماهه، بدون پيش پرداخت و بدون سود بهره مند شوند.
 
در پايان اين مراسم و با حضور مسؤولان حاضر در اين آيين، از زحمات و تلاش‌هاي تعدادي از مسؤولان خطوط تاکسي شهر همدان تجليل و قدرداني شد.
 
     
 
 
 
 
 
 
 
© 2010 - 2020  Hamedan.ir
آمار و اطلاعات کاربران
٢ کاربران آنلاین :
۴۳۹,۵۱۹ تعداد بازدید :
   
   
 
سایت های مرتبط
سازمان اتوبوسرانی تهران
سازمان اتوبوسرانی اصفهان
سازمان اتوبوسرانی تبریز
سازمان اتوبوسرانی مشهد
 
لینک های مرتبط
شهرداری همدان
معاونت حمل و نقل و ترافیک
شورای اسلامی شهر همدان
سازمان آمار و فناوری اطلاعات
 
دسترسی سریع 
اخبار و رویدادها
پیام ها و اطلاعیه ها
مناقصات و مزایدات
 
 
 
کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال متعلق به شهرداری همدان بوده و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی : سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان